STANDARDY OCHRONY DZIECI W NZOZ "FAMILIA"
Jesteś naszym pacjentem
- to znaczy, że dbamy o to, abyś był/a zdrowy/zdrowa i dobrze się rozwijał/rozwijała
W naszej przychodni pracują:
- Lekarze medycyny rodzinnej, czyli lekarz/lekarka, która leczy nie tylko Ciebie, ale także Twoich rodziców i dziadków – ma pod opieką całą rodzinę!
- Pielęgniarki rodzinne - które, jeśli tego potrzebujesz, odwiedąi Cię w domu, dadzą leki, zrobią zastrzyki, zmienią opatrunki i sprawdzą, czy leczenie przebiega prawidłowo, wytłumaczą Ci jak dbać o zdrowie, a także mogą przekazać wiele ważnych informacji Twojej Mamie lub Twojemu Tacie.
W naszej pracy kierujemy się różnymi zasadami i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia. Te, które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśnimy Ci w nich, co będziemy robić, abyś czuł/a się dobrze jako nasz pacjent.
Pamiętaj, że:
- Możesz nam powiedzieć, jak lubisz, żeby się do Ciebie zwracać.
- Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
- Masz prawo do tego, żebyśmy cię uważnie wysłuchali.
- Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
- Chcemy szanować Twoje uczucia i potrzeby. Jeżeli czegoś się boisz, odczuwasz ból, jest ci niewygodnie albo nie podoba Ci się coś w przychodni - powiedz nam o tym.
- Jeżeli potrzebujesz czegoś np. trzymania przez mamę za rękę czy przytulenia możesz o tym powiedzieć. Na badanie możesz zabrać ulubioną przytulankę.
- Wytłumaczymy ci na czym polega badanie i w jego trakcie będziemy opowiadać, co robimy. Obiecujemy, że będzie tak delikatne, jak to możliwe. Możesz powiedzieć, jeżeli zaboli.
- Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
- Będziemy szanować Twoją prywatność. W gabinecie obecne są tylko niezbędne osoby. Powiedz nam, jeśli chcesz, aby badanie odbyło się za parawanem.
Prosimy Cię pamiętaj, aby przebywając w naszej przychodni:
- Zachowywać się z kulturą.
- Szanować innych w tym swoich rówieśników.
- Przestrzegać obowiązujących zasad i reguł porządkowych.
- Wykonywać polecenia naszego personelu.
Jeśli spotkało Cię w domu albo w naszej przychodni coś, czego nie akceptujesz, jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził, przekroczył Twoje granice albo zachował w sposób nieodpowiedni lub w sposób, którego nie akceptujesz, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (lekarzowi, pielęgniarce, rejestratorce) i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/a bezpieczny/a.
Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas dzieci, które pilnie potrzebują naszej pomocy. Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania i zaopiekować się Twoim problemem.
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży: 116 111
Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny.
Strona telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży: https://www.116111.pl/